טיבי תקף את הראשל"צ • גואטה: "עפרא לפומיה שיחזור בו"

איתי גדסי No Comments on טיבי תקף את הראשל"צ • גואטה: "עפרא לפומיה שיחזור בו"

במהלך דיוני המליאה אמש תקף חבר הכנסת אחמד טיבי את הראשל"צ הגר"י יוסף בחריפות ואת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל • חבר הכנסת גואטה הגיב לו בחריפות • גם תנועת ש"ס פרסמה הודעת גינוי • צפו בסערה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש 90

חבר הכנסת אחמד טיבי תקף אמש (שני) את הראשל"צ הגר"י יוסף ואת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל מעל בימת הכנסת. בדיונים שהתארכו אל תוך הלילה הגיב לו חבר הכנסת יגאל גואטה.

אחמד טיבי אמר בדבריו כי "לגויים אסור לגור בארץ ישראל, כך אמר הרב הראשי של מדינת ישראל, ואמר שכשיהיה כוח ושלטון צריך לשלוח אותם לסעודיה ושהם צריכים לשרת את הגויים, דרוזים, נוצרים, כל מי שהוא לא יהודי הוא גוי ולכן יש תוכנית. הוא לא קבע מתי אבל יש תוכנית לשלוח את כולם לסעודיה".

לדבריו, "בכל מדינה מתוקנת אחרת בעולם איש דת בכיר כזה, רב ראשי, שהיה מתייחס כך אל אזרחים, היה עף מהתפקיד אחרי חמש דקות, אבל אף אחד לא העיר לו, גם אחרי שלפני כמה שבועות הוא הסית למה שהחייל הרוצח עשה בחברון, הוא הסית, כמו גם חלק מהפוליטיקאים. הגזענות, ההדרה וההתייחסות אל האחר כאל נחות נמצאת כמעט בכל מקום בחברה הישראלית – בפוליטיקה, בכנסת, ברבנות, בקואליציה, באופוזיציה בחברות התעופה, בתקשורת, שאתה שם רואה את הערבי רק כדמות שלילית".

טיבי הוסיף ופער פיו נגד מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל: "הרב הראשי יוסף הוא הבן של (מרן הרה"ג, א.ג.) עובדיה יוסף, שגם לו היו התבטאויות דומות. אני רופא ועל המחלה הגנטית הזאת לא שמעתי. האם השיגעון הזה עובר בתורשה ומה ה-DNA של המשפחה הזאת, לא יודע, של הקבוצה הזאת, DNA של שנאה".

חבר הכנסת יגאל גואטה שעלה להגיב לדברי טיבי במהלך הלילה תקף אותו בחריפות מעל בימת הכנסת ואמר כי "אני מבקש למחות כנגד דבריו החצופים והנלוזים של חבר הכנסת אחמד טיבי, כנגד מר"ן הראשון לציון הרב יצחק יוסף, והגדיל ברוב חוצפתו לעשות בדבריו כנגד מר"ן, מורנו ורבנו עטרת ראשנו, הרב עובדיה יוסף זכר צדיק וקדוש לברכה".

גואטה הוסיף כי "אני לא רוצה לחזור על דבריו. אצלנו אומרים: עפרא לפומיה – עפר לפיו. אחמד טיבי, מה שמר"ן הרב עובדיה יוסף עשה בחייו למען ערביי ישראל, לא אתה ולא שכמותך יעשו פה בעוד מאה שנה; מה שאריה דרעי עשה למען ערביי ישראל בשליחותו של מר"ן הרב עובדיה יוסף, לא אתה, לא שלוחיך ולא חבריך תעשו פה בעוד מאה שנה. הרי באמת לא קידמתם את הערבים בכלום, חוץ מלהמריד אותם כל היום ולהוביל אותם מדחי אל דחי, אתם לא באמת עושים שום דבר למען ערביי ישראל. רק ממרידים אותם כל הזמן".

ח"כ עיסאווי פריג' בקריאת ביניים לגואטה: "למה אתה דופק בשולחן"?, גואטה השיב לו: "האמת שבתוכנית היה לי לדפוק על הראש שלו, אבל הוא לא נמצא אז אני דופק על השולחן".

גואטה חתם את דבריו: "אני מאוד מקווה שכבר עכשיו, כשהוא שוכב במיטתו הוא לא נרדם והוא מתגלגל, הוא מביע הרהורי חרטה גדולים, ואני מאוד מקווה שעד מחר בבוקר הוא יתחרט על מה שהוא אמר, יביע חרטה ויחזור בו".

גם סיעת ש"ס הגיבה לדבריו הקשים של טיבי: "הזדעזענו לשמוע את דבריו החצופים והמקוממים של ח"כ טיבי כלפי מרן הגר״ע יוסף זיע״א ובנו וממשיך דרכו הראשל"צ שליט"א. הדברים ראויים לכל גינוי והוקעה. זו בושה לכנסת ישראל שדברי חירוף אלו כלפי מנהיגם הרוחני של המונים בארץ ובעולם נשמעים בין כתליה".



0 תגובות